divendres, 13 de gener del 2012

Estrelles en venda!

Hollywood a la puiblicitat americana (1930-1970)
-Cinema i publicitat
El cinema, amb els seus missatges, van animar els espectadors a introduir-se ràpidament en el món del consum, per aixo és el model d'aquest nou món.
El cinema i la publicitat van convertir les estrelles en les protagonistes dels anuncis. Un exemple és la Mary Pickford, la nuvia d'Amèrica, la dona més estimada i imitada per tothom; és la gran estrella del cinema mut de Hollywood.

·COSMÈTICS I BELLESA
Assemblar-se a les estrelles és el somni de tot fan, i no es pot ser un estel sense irradiar glamour i bellesa. Aquesta caracteristica està relacionada amb la joventut. També es molt important l'ús del maquillatge en aquesta etapa; destaca molt el 'Max Factor', que ha estat el maquillatge més famós de la vida del cinema. Tot i que també hi havia altres marques relacionades en el cinema, com ara, 'Lux', que és el sabó que utilitzaven les estrelles. Aquest producte  va ser patrocinat per moltes estrelles importants, algunes són Grace Kelly, Marilyn Monroe.
Caracteristiques: Tot era molt natural, des de la pell fins al maquillatge d'ulls i llavis, ja que era una època on encara no s'operàven.


·LLAR
Els fans de les estrelles tenien el desig de conèixer com eren els llocs on vivien els seus ídols. Els actors, fora de la pantalla, estàven obligats a continuar vivint en una espècie de decorat amb el qual mantenien la imatge pública. Les pel·lícules incloïen en els decorats els mobles més atrevits, les últimes propostes del disseny i els electrodomèstics d'última generació.



·MOTOR
·
Els automòbils havíen d'aparèixer a les pel·licules ja que representaven modernitat, indústria i vida urbana. L'aparició de les marques en la publicitat no és casual, sino que respon a una estratègia anomenada Product placment, la qual consistia a aparèixer a la publicitat a canvi d'una retribucio econòmica.
A part del cinema, els actors han ajudat en la venda de l'automòbil gràcies a revistes. Chrysler va llançar un model que el volia associar amb l'estil de Hollywood (per això utilitza les revistes)



·ROBA I COMPLEMENTS 
Els dissenyadors imitaven els models i complement de les estrelles en la seva vida privada. La moda va ser traslladada de Paris a Holliwood. Avui en dia el cinema també té un paper important. (inacabat)





 ·TECNOLOGIA I COMUNICACIÓ
Els actors que apareixien en cinemes i revistes no ho feien únicament per vendre camises i rellotges, sino que també ho feien per a les campanyes publicitàries. Alguns actors estaven obligats a fer aquest tipus d'anuncis i en alguns casos no tenien una remuneracio.




·ALIMENTACIÓ I BEGUDES
La imatge en el cinema de molts i diferents productes afectava a  la gent a l'hora de decidir què comprar. Una marca de beguda que ha tingut molt d'èxit des de fa temps ha estat la Coca-Cola, i la competència més gran que li va aparèixer va ser la Pepsi, que durant molt de temps la mantenia Joan Crawford.



·TABAC
El tabac primer va aplicar-se als homes moderns per atraure a la gent i més tard també el van aplicar a la dona, per això a la televisió el tabac identifica els homes com a durs i masculins i a les dones com a alliberades i mestresses de sí.
El primer actor en promocionar el Lucky Strike va ser l'anomenat Johnson. John Wayne va ser la competència de Lucky Strike que promocionava a Camel.



(Falten imatges)

1 comentari: